fredag, december 14, 2007

Min bäste vän är död, frid över hans minne och tack för allt Du gav mig.






Natten till den 14 december insåg även jag att min hund inte längre hade ett värdigt liv.

Därför ringde min fru veterinärkliniken direkt när de öppnade kl. 08.00 och vi fick en tid för avlivning kl. 08.30. Den 4 december var jag och min hustru på deras filial i Arninge och vi fick veta att han hade en infektion mellan trampdynorna på högerfoten (bak).

Han hade även gått ner i vikt 2,5 kg under det senaste året och tappat mycket av sin muskelmassa ,trots dagliga promenader av varierande längd.. Han fick en antibiotikakur på tolv dagar samt tid för återbesök och event. avlivning på kliniken i Åkersberga den 10 december. Men redan 5-9 december märkte jag en klar förbättring då även hans nedärvda jaktinstinkt vaknade till liv av den nya medicineringen.

Han fick även sedan tidigare Metacam med 32 enheter, som nu efter ny vägning minskades ner till 29 enheter för att han inte skulle ha ont i sina muskler och leder . Samt Rinexin för sina prostattabesvär.

Han blev döv, hade egendomligt skall, var orolig och skällde även nattetid under sina sista levnadsdagar. Förmodligen led han av en hjärntumör och såg och hörde saker, som ingen annan gjorde. Han ville alltid vara med mig och skällde uppfordrande på hustrun om jag inte var hemma hos honom eller kunde ta med honom i bilen, som han älskade att vakta.

Min bäste vän "Willie" föddes 950703 som "Prince Valiant" hos Teachers kennel på Tyresö, är död, frid över hans minne och tack för allt Du gav mig. Och jag hoppas att vi ses i någon annan livsform i framtiden.




Inga kommentarer: