tisdag, augusti 08, 2006

Jag är besviken, ledsen och förbannad!

I dag har jag reklamerat, hävt köpet och återlämnat min nyligen inköpta Mac X Tiger till PC City i Arninge Centrum efter telefonkontakt med Apples kundtjänst. Den är inte synkroniserad med min Nokia N 80. Till N 80 följde en CD-skiva som jag endast kunde använda i Windows vid namn PC Suite. Men PC betyder ju också Personal Computer och även Macen.är ju en PC.

Men när jag ville reklamera, häva köpet och återlämna Nokia N 80 till Teliabutiken i Täby Centrum gick det inte alls. Trots att Nokias kundtjänst givit mig det rådet och löftet per telefon.Vilket de senare återtog när Teliabutiken kontaktade dem per telefon. Så nu har jag en kameramobil för c:a 6 500:- vars bilder och videoklipp jag endast kan se i mobilen, men inte i min laptop, som är en Windows men med operativsystemet Windows 98 och otillräcklig kapacitet. Så vad skall jag göra nu? Skriva till högsta ledningen för Telia och/eller Nokia eller till Konsumentverket?

Inga kommentarer: