fredag, september 17, 2004

Inavel?

vivenius

Min yngsta hund "Wiktor" född 020729 har diagnosticerats med
födoämnesallergi. Han har även våteksem, svullna lymfkörtlar och behandlas
varje vecka av mig med medicinska bad. Han har öroninflammation och jag
droppar honom i hans onda öra, morgon och kväll med antibiotika samt mitt på
dagen med öronrens.
Jag smörjer honom i ljumskar, armhålor och mellan klor och trampdynor för
att han om möjligt skall få tillbaka sin päls där.
Han får även antibiotikatabletter morgon och kväll p.g.a. sina svullna
lymfkörtlar. Han vill inte bada och simma utomhus eller apportera som den
äldre hunden "Willie" född 950703 älskar att göra varje dag. Jag har inte
orkat mentalt att som tidigare gå på kurser och utställningar eller låta
röntga honom ang. armbågs- och höftledsdysplasi p.g.a. hans smärta.. Jag
spolar även hans penis
med koksaltlösning. Utställning är inte att räkna med eftersom
antibiotikaintag räknas som doping i sådana sammanhang. Uppfödarna och
rasklubben för Golden Retriever tycker att man skall hålla tyst om detta och
sluta leden och hålla det inom familjen. Men det tycker inte jag. För
hundarna
är mina bästa vänner och jag vill dem allt gott i världen. Hur ser "Wiktors"
prognos ut? Lider han och bör jag hemska tanke låta avliva honom? Beror hans
problem på inavel?

Inga kommentarer: